Kwaliteit
Kwaliteitsmeting (ROM)
Om de kwaliteit van zorg te meten en behandelingen te kunnen evalueren, wordt gebruik gemaakt van ROM (Routine Outcome Monitoring). Dit houdt in dat aan het begin en aan het einde van de behandeling gestandaardiseerd digitaal onderzoek wordt gedaan naar klachten. Bij langere behandelingen kunnen ook tussentijdse metingen gedaan worden.
Tevredenheidsmeting
Bij KJP zorg vinden we het belangrijk dat zowel cliënten als verwijzers tevreden zijn over onze zorg en de manier waarop die wordt aangeboden. Daarom vragen we regelmatig om feedback via vragenlijsten – zowel structureel als steekproefsgewijs – over verschillende onderdelen van de behandeling.
Om de kwaliteit van onze zorg goed te kunnen meten, maken we gebruik van gevalideerde onderzoeksinstrumenten. Zo krijgen we betrouwbare inzichten en kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren.
Niet tevreden? Laat het ons weten
Bij KJP zorg doen we er alles aan om cliënten én hun naasten zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het gebeuren dat iemand ergens niet tevreden over is. In dat geval vinden we het belangrijk dat dit open en direct besproken wordt met de betrokken behandelaar. Vaak kan een gesprek al veel duidelijkheid geven en tot een oplossing leiden.
Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op voor bemiddeling via info@kjpzorg.nl of 085-7925555.
Leidt ook dit niet tot een bevredigende oplossing? Dan is het mogelijk om de klacht voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Klik op de link hieronder voor informatie over de klachtenprocedure.
Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige GGZ’, dat wil zeggen Generalistische Basis-GGZ en Gespecialiseerde-GGZ binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken.